Luxemburg, Trier

utorok, mája 21, 2013

Predposledný článok s fotkami z výletu. Dnes to budú fotky z Luxemburska a z Nemecka.

Luxemburg bol veľmi krásny, navštívili sme katedrálu Matky Božej, videli sme palác veľkovojvodu a banku, ktorá vyzerá skôr ako majestátny zámok. 
Celé mesto je postavené na kaskádach a ešte aj dnes je možné vidieť historické opevnenie. 
Takmer celým parkom s kaskádami sme prešli, trasa niesla názov tisíc rokov za sto minút i keď my sme to stihli rýchlejšie a podľa mňa to naozaj stálo za to.




Luxemburská banka

















Na ďalší deň nás s otvorenou náručou a slnečným počasím privítalo mesto Trevír, po nemecky Trier. 
Toto mesto bolo sídlom rímskeho cisára a vzniklo asi v roku 15 po Kristovi. 
Ešte aj dnes je možné vidieť staré, monumentálne rímske hradby a hlavnú vstupnú bránu s názvom Porta Negra.
Navštívili sme aj pozostatky historických rímskych kúpeľov, v ktorých sa pred mnohými rokmi kúpal aj sám rímsky cisár. 
V najstaršom biskupskom chráme Nemecka sa nachádza Sväté rúcho Ježiša Krista.
Relikvia uchovávaná a uzamknutá v Trierskom dóme je podľa starej tradície spodným rúchom, ktoré mal Ježiš na sebe pri ceste na Golgotu. 
Okrem toho je Trier najsevernejšie mesto, v ktorom sa nachádzajú pozostatky apoštola, presnejšie sv. Matúša. 







Rímske kúpele 




Môj originálny nápad na kamoškinu profilovku :D



Tak dúfam, že sa vám fotky páčili a nabudúce sa môžete tešiť na Štrasburg a Ženevu ! :)

You Might Also Like

12 komentárov

  1. Nádherné fotky, to musel byť krásny výlet.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V Luxemburgu som bola asi pred piatimi rokmi a svojimj fotkami si mi osviezila spomienky :) Krasne mesto!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. krásne fotky, ja som bola síce len pol dňa v Luxemburgu,ale velmi sa mi tam páčilo, nádherne mesto :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lux mám ráda, ale jen když je hezky :-) Některé části hodně připomínají Prahu :-)

    WorldByBella

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Luxemburg je naozaj krásne mesto, výlet musel byť super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak tam musí být vážně překrásně! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. krasne fotky, tesim sa na pokracovanie:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. úžasný fotky, zajímavé místo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Trošku jsem si zavzpomínala na svou návštěvu Lucemburska. Moc krásné fotky!
    Just be yourself by Petra

    OdpovedaťOdstrániť