Strassbourg, Ženeva ( CERN )

sobota, júna 08, 2013

Posledné fotky z výletu, enjoy it ! :)

Štrasburg je francúzske mesto v časti Alsaska, ktoré striedavo patrilo Francúzsku a Nemecku.
 Jeho symbolom je bocian, ktorý má vraj podľa miestnych obyvateľov prinášať šťastie. 
Toto mesto ma veľmi očarilo svojou atmosférou, pamiatkami, budovami a proste všetkým . 







Taktiež ma očarila monumentálna katedrála Notre Dame de Strasbourg, ktorej veža s výškou 142 metrov mala dlhé roky titul najvyššej na svete.












 Vystúpili sme na vežu katedrály, z ktorej sme mali prenádherný výhľad na celé mesto. 


  
Nasledujúci deň nás už čakala podrobnejšia prehliadka Štrasburgu.
 Hneď zrána sme sa snažili dostať do parlamentu, kam nás však nakoniec nepustili. 






Hudobné námestie





Švajčiarsko







 CERN je európska organizácia pre základný a aplikovaný výskum najmä v oblasti časticovej fyziky. 


Okrem múzea a expozície s názvom Vesmír častíc sa nám naskytla možnosť nazrieť aj do stanice CMS, kde nám skutoční fyzici pracujúci v CERNe podali odborný výklad v angličtine. 
Občas sme dokonca aj rozumeli. 







Z CERNu sme sa električkou pobrali do Ženevy, kde nás zastihol hustý dážď.
 Videli sme najvyššiu fontánu na svete, ktorá vznikla prasknutím poistného ventilu na potrubí v dôsledku silného tlaku vody z hôr.
 Tá strieka do výšky 140 metrov rýchlosťou 200km/h. 
Kvôli hmle sme nevideli Mont Blanc, čo nás trochu mrzí.
 Okrem toho sme v parku videli hodiny, ktoré majú najdlhšiu hodinovú ručičku na svete a sú celé vytvorené z kvetov, ktoré niekoľkokrát ročne obmieňajú, aby hodiny nonstop kvitli. 


You Might Also Like

8 komentárov

  1. švajčiarsko, ženeva aj cern...vtedy som nemala ešte bohvie aký foták ale nejake fotky sa nájdu - všetko čo spomínaš mám v archíve[le Jet d´eau,hodiny z kvetov, tiež Mont Blanc] bohužial z cernu nemám žiadne, tak som si teraz vdaka tebe aspon obnovila spomienky..:) a v OSN, červenom kríži a cathedrale st.Pierre si nebola?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak som rada že si si to pripomenula :) Nie nie, tam sme neboli :)

      Odstrániť
  2. jééj krásne tiež som tam bola:)krásne fotky:))) och chcem tam ísť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne fotky! Do Švajčiarska by som sa rada pozrela toto leto. A o tej fontáne som vôbec nevedela!! Úžasná je :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Perfektné fotky! Rada by som do Švajčiarska niekedy zavítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. your photos are beautiful :')

    Alysia x
    http://retr0cede.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Páni, hned bych se tam jela podívat. Krásné fotky.
    Just be yourself by Petra

    OdpovedaťOdstrániť